Sabah Football Fan blog with news, schedule, result, statistic , records and more.

Saturday, June 30, 2012

Hatrik Rozaimi benam Vietnam

http://www.espnstar.my
Harimau Muda B-22 meneruskan siri kemenangan mereka dengan menewaskan Vietnam 3-0 hari ini di Myanmar.

Rozaimi Abd Rahman menjadi wira Harimau Muda selepas menjaringkan hatrik yang seterusnya memberikan tiga mata penuh kepada pasukan Harimau Muda menentang Vietnam di Stadium Aung San petang ini. Vietnam yang hanya menang sekali sahaja sebelum ini telah memulakan perlawanan dengan baik setelah beberapa asakan dibuat ke arah gawang gol Harimau Muda.

 Harimau Muda kelihatan cuba mencari rentak pada separuh masa pertama tetapi gagal dan Vietnam tampak lebih mengawal perlawanan dengan beberapa percubaan berbahaya dilakukan. Hantaran bola oleh Harimau Muda kurang memberansangkan dan penjaga gol Vietnam kurang diuji oleh Harimau kerana tiada percubaan berbahaya dari mereka.

Walaubagaimanapun, separuh masa pertama tamat dengan keputusan seri tanpa jaringan setelah gol jaringan Rozaimi dibatalkan kerana ofsaid pada minit ke-42. Ong Kim Swee hanya melakukan satu perubahan pada separuh masa kedua apabila beliau menggantikan Wan Zaharulnizam dengan Nazirul Naim.

Vietnam melakukan beberapa asakan sejurus separuh masa kedua bermula tetapi Harimau Muda berjaya bangkit dan Rozaimi meletakkan Harimau Muda 1-0 di hadapan hasil hantaran oleh Wan Zack Haikal. Perlawanan bertambah sengit selepas jaringan gol Rozaimi dan pasukan Vietnam bermain lebih kasar dan lasak menyebabkan beberapa kad kuning telah dilayangkan 20 minit selepas separuh masa pertama dimulakan.

 Pada minit ke-75, Wan Zack telah diganti oleh Azrif Nasrulhaq setelah dia beberapa kali dikasari. Vietnam walaubagaimanapun tidak berputus asa dan terus menyerang namun benteng pertahanan Harimau Muda terlalu kukuh untuk dilepasi. Harimau Muda sekali lagi menyerang dan Rozaimi menajaringkan gol kedua dan ketiga perlawanan dan memberikan keputusan 3-0 kepada Harimau Muda pada masa penamat.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...