Sabah Football Fan blog with news, schedule, result, statistic , records and more.

Monday, July 23, 2012

Tiada slot automatik buat Rozaimi

UTUSAN Online
Oleh ZAZALI JAMIAN 
sukan@utusan.com.my 

PETALING JAYA - Jurulatih Harimau Malaya, Datuk K. Rajagobal tidak mahu terburu-buru menggunakan khidmat bintang muda, Rozaimi Abdul Rahman untuk aksi menentang gergasi Liga Perdana Inggeris, Arsenal, esok. Kata Rajagobal, banyak perkara perlu diteliti sebelum boleh menggunakan khidmat pemain itu termasuk aspek kecergasan, meskipun beliau tidak mempunyai banyak pilihan berikutan ramai pemain utama yang mengalami kecederaan.

 Tambah Rajagobal, beliau tidak mahu terlalu tertumpu kepada satu individu sahaja untuk aksi menentang Arsenal sebaliknya selesa memberikan tumpuan kepada semua pemain yang ada. "Kita akan fikirkan cara yang terbaik untuk memastikan kita mampu memberi saingan kepada Arsenal yang mempunyai pemain-pemain bertaraf dunia.

 "Kalau boleh saya juga tidak mahu ada pemain yang cedera ketika menentang Arsenal nanti kerana fokus kami adalah untuk menghadapi Piala Suzuki AFF 2012," kata Rajagobal. Sementara itu, Rajagobal turut mengakui bukan mudah untuk mengekalkan kecergasan pemain sepanjang 90 minit perlawanan ketika beraksi pada bulan Ramadan.

 "Saya akan lihat situasi ini terlebih dahulu jika perlu untuk kita membuat pertukaran kita akan lakukannya dengan 26 pemain yang ada. "Malah pemain ini juga pernah mempunyai pengalaman beraksi pada bulan Ramadan dan sudah tentu ia sedikit sebanyak dapat membantu mereka," kata Rajagobal.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...