Sabah Football Fan blog with news, schedule, result, statistic , records and more.

Monday, July 23, 2012

Rozaimi enggan lepas peluang

Sinar Harian
Rozaimi (kanan) akan pertimbang tawaran semula jika TPL dicemari skandal mengatur perlawanan.
PENYERANG Sabah, Rozaimi Abdul Rahman tekad membuktikan kemampuannya di pentas antarabangsa. Mendapat pelepasan Persatuan Bola Sepak Sabah (Safa) untuk menjalani sesi latihanpemilihan dengan kelab Thailand, BEC Tero Sasana, beliau mahu menggunakan peluang itu sebaik mungkin sehingga terpilih mewakili kelab tersebut.

 "Saya memang berminat untuk jalani sesi latihan pemilihan di sana dan ia salah satu peluang untuk memperbaiki dan mempelajari kemahiran dengan pasukan dari negara luar. "Ini peluang terbaik saya untuk mengutip pengalaman dengan suasana baru di tempat lain dan saya akan lakukan yang terbaik apabila berada di sana nanti," katanya mengenai kelab dibimbing jurulatih Inggeris, Andrew Ord itu.

 Kekal dengan sifat rendah diri, Rozaimi bagaimanapun menegaskan akan mempertimbangkan semula tawaran seandainya kontroversi mengenai Liga Perdana Thailand (TPL) yang terbabit dalam mengatur perlawanan adalah benar. Nama pemain berusia 19 tahun ini mula meniti di bibir peminat bola sepak tempatanapabila meledak 10 gol ketika membantu Harimau Muda dalam kempen kelayakan Piala AFC Bawah 22 Tahun di Yangon, Myanmar baru-baru ini.

 Kejayaan mendadak beliau itu dikatakan bakal mengikut jejak langkah rakan sepasukan Muhamad Nazmi Faiz Mansor yang kini bersama kelab Portugal, SC Beira-Mar.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...